Mordaunt-Short Performance 6 vloerspeaker / zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mordaunt-Short Performance 6 vloerspeaker / zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Dairybeat 06-08-2009

Op zoek naar een goed klinkende speaker, heb ik ook aan deze Mordaunt Short Performance 6 een luistersessie besteed.
Het materiaal dat men gebruikt heeft voor deze zeer mooi ogende speakers is Polymer, want volgens de makers geeft hout teveel kleuring...
Het geluidsbeeld dat gepresenteerd werd, was van laag tot hoog gelijkmatig in balans.
Het viel mij echter telkens op dat het laag, dat wel genoeg gewicht had, niet voldoende los kwam van de speakers en een soort 'deken' over het geluidsbeeld legde. Over het midden en hoog kwam doordoor een soort dofheid (kleuring...) te liggen, wat ik als erg onprettig ervaarde.
Tot op heden heb ik dat ook altijd gehoord bij speakers van aluminium, van goedkoop tot duur (Canton, Sony, B&O, Piega).
In dezelfde sessie heb ik ook de JBL LS80 beluisterd, een speaker van ordinair hout, voor ongeveer de helf van de prijs van de Performance 6, maar die op performance en kleuring een stuk beter scoorde!

Tim van Werven 31-10-2008

Vandaag ben ik naar 15 luidsprekers gaan luiteren. Veel vielen meteen af. Uiteindelijk heb ik uit de vier overgebleven luidsprekers een keuze gemaakt. Het zijn Phonar Veritas P5 speakers gewrden. Ze waren een stuk goedkoper dan deze speakers maar klonken net iets beter.

MisterC 17-06-2008

Ben nu langer in het bezit en gewoon relaxt aan het luisteren maar mijn mening is niet veranderd! Echt een super speaker!
Heb het icm Marantz PM15 serie maar nog steeds kippevel!

1e review dd. 6-5-2008:
Zeer mooi klinkende speaker!
Verslaat de Sonus Faber cremona auditor met gemak.
Neutraal, zeer mooi hoog en een echt live gevoel met stemmen alsof ze voor je staan!

laseroog 07-04-2007

Geweldige speaker, briljant concept. Kunststof composiet mantel zorgt voor een totaal non boxiesound. Totaal geen hout resonanties! Het geluid kenmerkt zich door perfecte tranpartie die veel verder reikt dan zijn concurenten in deze prijsklasse. De klankleur ligt in het verlengde van de illustere Yamaha NS1000M met zijn beryllium membramen uit de jaren '70/80. Een versmelting van al het goede van een electrostaat en een luidspreker. Perfecte balans en detaillering. Het geluid komt moeiteloos los van zijn behuizing met een ongekende microdetaillering.

Arendsoor 03-04-2007

Zeer open en gedetailleerd geluidsbeeld, zeer aangenaam klinkende analytische luidspreker. Sprankelend hoog, strak laag, en het midden klinkt niet nasaal. Een top speaker.